Pages

Saturday, March 12, 2011

Earthquake & Tsunami in Japan

Assalammualaikum..


Kali ni entry nak sebut pasal gempa bumi and tsunami kat Japan.
Ya Allah besarNya kuasa mu ini.
Sedih bila tengok gambar-gambar and video kat yahoo pasal Japan.



Ujian kali ini Tuhan bagi kat kita semua (di muka bumi) sgt dahsyat dan sebagai pengajaran.
Saya tak tahu lah orang kat sana fikir apa lepas tengok benda-benda ni semua terjadi
Keinsafan diri tu mesti dah rasa pd diri masing-masing, Insyaallah..


Menangis bila tengok sedikit demi sedikit negara terhapus begitu saje.
Yela, Japan antara negara termaju di dunia. Dari semua aspek..
Tiba-tiba Tuhan menunjukkan kehebatanNya yg tidak boleh ditandingi
oleh sesiapa pun walaupun teknologi kita canggih mcm mna sekalipun.




Saya teringat kat Syakir, dia di Japan.
Saya tak tahu macam mana keadaan dia sekarang.
Selamat atau sebaliknya. Antara dia dah balik ataupun tidak.
Saya tak tahu. Celaru fikiran saya bila fikir benda nie.
Kita kat sini mampu berdoa kpd Allah swt.


Sebagai manusia, kita mestilah ingat asal usul kita di mana
dan kemana kita akan pergi selepas mati.