Pages

Wednesday, December 29, 2010

One day It will come true

As'salam . .
A few days ago, in the car I ask my mum about something that just cross in my mind . .
Because we went to the shop, someone just spoke to us that they need some money to build the "madrasah school" at segamat. At first, my mum just silent. then I ask her to gave some money, Its a good thing right? boleh tambah-tambah pahala kita nanti. So my mum finally gave to that man.


When in the car . .


Me :     Mama why not kita bina madrasah nanti or maybe surau ke masjid ke kan? 
            Nanti adik dah besar, banyak duit. adik nak buatlah. (smiling)
Mum :  Buatlah, suka hati kau. (then keep silent)
Me :     Okay, nanti adik buat (laugh) berangan kejap. Mana tahu jadi kenyataan kan? 
            Kita tak tahu. haha. Selagi kita hidup nie, biar kita tolong orang dan 
            sentiase bersedekah. Macam nenek tu.. murah rezeki dia, selalu tolong orang, 
            selalu bagi duit kat cucu dia. Padahal ramai gila cucu dia, duit tak habis jugak kan?
Mum :  Hmm..
Me :    (berangan again)


End

The moral values is - always give alms to the needy people. Help each other