Pages

Friday, June 18, 2010

15/06 Trip to Malacca


that day tak plan pun nak pergi Malacca, mula2 abg kate nk pergi PD then tak jadi. so terus jela pergi Malacca. time tu aku kt kl, saje jalan-jalan kat sane. bosan dduk rumah je. klua dengan  abg,kak aween, and mmber abg lagi sorang. cousin and mmber dia pergi tmpat lain. ktaorg tgk movie je kt pavi. bosan tk tahu nak buat ape, tgk la cite The Prince of Persia. best gila weyh.. haha after that, aku terdengar abg bebual pasal nk holiday. tu yang abg ajak aku sekali. mlm tu aku pun packing la brang2 yg nak dibawa nnt.



Esoknya, ktaorg pun pergi lah Malacca. smpai sane carik lah hotel. kejap lagi bnyak yg penuh sbb kt sane ade Sukma VII kot. last2 kita org pun check in la kt Kings Hotel appartment. tempat dia okay la. bilik pun ade 3. besar jugak. haha yg kelakarnya. tempat kitaorg ade penginapan khas untuk kontigen2 dari terengganu. haha kitaorg jela yg stranger kat situ. yg lain semua kontingen. sampai coach dia agaknya ingt kitaorg ni kontingen dia. haha, "nak pergi mane ni, silat ke?" hahahahha, ape da.. pakai heels nk silat ape nye. pergi makan sudah..


dekat sane, kitaorg jalan-jalanlah kat bandar melaka. kerja asik amik gmbar je semua haha. tahu jela cuaca kalau petang mcm mane. fuh tak panas pulak kan. aku siap beli kipas, senang sikit nk dpat angin. takde lah menggelabah sangat nk carik angin. haha kat sane cendol dia sedap tau haha. teringat lak, rase mcm nk makan lagi :p mcam2 lak tu cendol dia. smpai tk ingt aku ape menu dia. org yg jual tu aku tgk mcm mamak2 penang je. hehe dgn riuh music beca kat sane. fight-fight aku tgk diaorg tu semua. haha kalah bunyi hont lorry aku rase. penunggang beca tu kdang2 aku tgk mcm tak larat je nak bawak passenger dia, kene yang bdan besar kan haha. aduh kesian betul.. takpe la rezeki namenya :)


petang tu ingt nak pergi tgk sunset, kejap lagi tak sempat la.. sbb jalan sentiase dgn traffic jam kan. susah lah.. haha yg kelakar nye, kitaorg pergi 3 kreta tau, satu kreta drp 3 tu. boleh lak sesat smpai ke tanjung bidara. haha gila jauh.. tk tahu mcm mane boleh smpai ke sane. last2 sampai jugak kt appartment. haha, kitaorg tgk sunset kt balkoni situ jela. haha..

Malam tu pergi la zoo melaka. haha takde keje pergi tgk binatang kt sane. masuk je kitaorg naik train kt dlm tu. best jgak. seram sejuk aku kt situ. haha sebab dduk belah tepi kan. semacam je kdang2 rase dia. :) best lah dpt experience msuk zoo. selalu sgt dh masuk zoo ni. yg best dia tgk binatang kt dlm tu. unik gila. aku jalan menonoh je sorang2. haha sape yg dh kenal aku tahu la aku mcm mane. aku buat bodoh je dgn gelap2 kt situ. paling seronok tgk ular doe.. haha lawa gila, besar nak mmpus boleh? haha semua ular kt situ baru lepas mkn, kenyang la tu.. ishh tahu jela badan ular kalau lepas kenyang mcm mane kn? haha.. lepas pergi zoo ade la sampai pukul 1030 gitu. kitaorg pun terus la pergi makan, dekat restoran ape ntah. tapi kelantan punya la. not bad, sedap jgak. kelantan tahu jela. air tangan dia selalu nye sedap :)

lepas makan, terus balik. sebelum balik ni boleh lak diaorg nk pergi beli burger. haha sedap lah buger dia. besar lak tu. padahal dh makan dh tadi. boleh pulak nk mkn burger, makan tk bace bismillah agak nya haha. tapi syang lah kat zoo tu tk dpt snap picture. yela, for safety kn. lagi pn dh mmg tu rules dia.. takut merbahaye kan binatang kt dlm tu. mlm tu ktaorg tgk cite hantu. haha seram gila, mcm sial doe... masing2 semua peluk bantal. dgn aircorn dia dh mcm salji aku rase, sejuk nk mampus.. lepas je cite tu habis.. kitaorg pn main la game. aku ingt kan game ape. rupa nye game kt dlm Spontan. haha. kelakar weh


Mula2 ktaorg main yg tanya soalan tu. haha susah gila. aku asyik terkene dgn kawan abg tu je, zul. haha susah jgak game ni. kene tnya soalan je. tk boleh jawap. hahaha.. lepas tu, kitaorg main pembaca berita 3 kepala. haha masalah nya ade 12 kepale. so main la semua sekali. kau..... semua rahsia terbongkar. dh la aku sorang je under 18 ish3.. haha aku siap kene kn abg lagi, padan muke. :p malam tu tidur lambat kan. dekat pukul 4 baru tidur. ishh esoknya kene bngun awal. aku bngun pkul 7. haha paling awal dgn kak tiqa kami.

lepas tu yg prmpuan semua pergi la breakfast. sbb dpt free kan. haha tgh2 breakfast tu, boleh lak aku dgn kak jas buat job. kitaorg bungkus mkanan tuk bdak laki. haha byk gila.. cuak jgak kalau kntoi kan haha.. kak bot siap amik bag lagi kt appartment haha.. kesian yg laki kelaparan.. lepas breakfast, semua pn siap2 lah nk check out pkul 12. ktaorg check out je. terus pergi tesco kt mane ntah. makan "rasa mas" sbb dpat kupon free kan. kire murah sikit la makan kt situ. :) dh hua hua kt sane.

 

terus pergi pantai. abg paan je yg mahir dgn jln melaka ni. :) ingat kn nk pergi tanjung bidara. sekali pergi pengkalan barat. best jgak kt sane. kitaorg dpt tgk sukma kategori kapal layar. huhu pengalaman.. cntik jgak view dia kt sane. kt sane dikira kan laut lepas jgak la. pntai pn okay, sbb bleh mndi kan? lepak2 kt sane smpai la  petang. then petang tu baru lah diaorg nk mndi.. budak laki semua pergi mndi pntai.. yg prmpuan kak jas je yg mndi. tgh2 mndi tu, ade pulak excident kt sane. kwan abg dua org kene sengat dgn obor2. zul & izat. kesian gila.... kebas tgn diaorg. merah2 lak tu. nasib baik ade pengawal pntai kt situ. diaorg pn bwak mmbr abg tu pergi hospital kt kem tentera darat melaka.


tak lame lepas tu, purveen call kak jas tnya mcm mane diaorg. sbb yg follow kak jas,kak bot n abg ijul. yg lain semua tk boleh ikut. last2 kak jas bagitahu yg diaorg smpai2 je kt sane, dh sesak nafas. cuak gila. tu yg terus pergi hospital tu. tnya2 jgak la org kt sane mcm mane nk pergi ke sane kan. susah jgak nk masuk kem. biase la kan kawal ketat. i/c pn kene amik tau. kita masuk la kt dlm kem tu, haha pengalaman jgak. tp seram la.. haha kang saje je kene shot dgn diaorg. haha yg tk boleh tahan, tgk badan2 abg2 tntera ni kan. ishh tough gila babe. haha, gila la.. cuci mate kejap hahaha. :p kalau la dpt husband bdan mcmtu, hari2 aku peluk dia hahahahaha gatal

sunyi je kan kt dalam tu, mcam mane la diaorg hidup kt dlm tu. then kitaorg pun terpakse jgak balik kl mlam tu, sbb abg zul dh jnji dgn mak dia yg dia balik that day. aku abg n kak aween pn kene balik sbb esok nya nk balik jb & klang dah.. malam tu semua drive laju, ade la dekat 130-140 jgak. haha rushing gila. sbb takut ade effect ape2 kan kt mmber abg yg kne tu. selang 1 perhentian ktaorg brhenti. mmber abg yg kene tu asyik tk sedap badan je. yela, kebas kan 1 badan.. hmm

last2 kitaorg smpai jugak kt kl dlm pukul 1030 mcmtu, smpai je terus hntar balik abg zul kt rumah dia. diaorg semua pergi talk dgn parents abg zul..  dh selamat la sorang kt sane, sorang lagi tidur rumah abg kt cheras. aku pun smpai rumah cousin aku dekat pukul 11. lepak gila weh.. then tidur pkul 1 macam tu. sbb teman nk cousin pergi makan. ishh mcm2 jadi sepnjang hari selasa till khmis ni.. ape2 pn kitaorg doakan yg mmber2 abg yg kne tu takde ape2.. amin...